Gelders Energieakkoord

Het Gelders Energieakkoord (GEA) is een samenwerking tussen meer dan 200 organisaties en instellingen, waaronder BEON, die in de provincie Gelderland het uitvoeringsplan (2016-2019) in praktijk brengen en samen de ambitie hebben om in 2050 energieneutraal te zijn. Het GEA stimuleert, versnelt en faciliteert de energietransitie. (Zie ook nieuwsbericht ‘Compromis bereikt in Gelderland’)

Biomassatafels

Samenwerking vindt plaats via Tafels. BEON werkt met de stichtingen kiEMT en Biomassa, de provincie Gelderland en IGEV (Noord Veluwe) aan de Biomassa Tafel. Vanuit deze Tafel worden activiteiten uitgevoerd op het gebied van mestvergisting, biomassa verwaarding en opstellen van warmteplannen in gemeenten en het bespreken van de rol van biomassa daarin.