Hoe belangrijk is vergisting nu in het mestverwerkingsplaatje in de Achterhoek? Gaat het Geniaal concept van Nijhuis Water echt werken? Er moet nog veel mest door de goot voordat we weten hoe betrouwbaar de verschillende technologieën zijn. En hoe ze zijn te combineren. Hayo Canter Cremers gaf op 11 februari op een BEON workshop aan hoe belangrijk het uitvoeren van duurproeven is. Resultaten zijn essentieel voor de financiering, zo beaamde ook Jacco van Egdom van het Energiefonds, die als vaste gast ook aanwezig was.

De stichting Biomassa heeft 300.000 euro gekregen van de provincie Gelderland voor het inrichten van een prachtige proeftuin. In het kader van het BIC-ON programma. De stichting bestaat uit een zestal bedrijven die graag met de laarzen in de modder staan. Organisaties als LTO, Rabo en Groen Gas Nederland kijken over de schouder mee naar de werkzaamheden of zitten ook aan tafel.

Voor meer informatie, zie presentatie Hayo Canter Cremers.